Zwyciezca WPP 2011
-
- Posty: 28
- Rejestracja: śr sie 25, 2010 23:56
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
Zwyciezca WPP 2011
Witam chciałbym opisać kolejny projekt zbudowany do wyścigów w Precision Sport Service .Auto przyjechało do nas praktycznie jako seryjne m3 sedan.Celem Bartka(właściciela)było wystartowanie w WPP oraz zbieranie doświadczeń w 1 sezonie.Przed 1 zawodami naszym celem było doprowadzenia auta do stanu w którym możliwe było przejście badania technicznego.Z początku zakres modyfikacji miał być niewielki ale jak to zwykle bywa ciągle było mało.
Nadwozie
Seryjnie m3 sedan
-przedni zderzak z m3 DTM (jak u Myszkiera) z dyfuzorem
-Przednie błotniki przebudowane pod zderzak i koła
-Drzwi(poza kierowcy) maska klapa zderzaki laminat
-Zaślepiony szyber dach
- tylna lotka e36 GTR
-Dyfuzor tylni e36 gtr
-Tylne nadkola poszerzone dokładkami
-Lakierowanie całego nadwozia
Wszystkie plastiki dostarczył Paweł Mikinka , a prace blacharsko lakiernicze przeprowadziliśmy we własnym zakresie
Silnik
Na samym początku sezonu zbudowaliśmy silnik na walkach schricka z obrobiona głowica w idealnym stanie technicznym.Niestety podczas treningu na BMW Challenge kierowca pomylił biegi i silnik nie wytrzymał obrotów.Niestety urwał się korbowód i z idealnego silnika nie było co zbierać.Na szybko przed 1 startem wsadziliśmy seryjny z silnik z mojego m3 i tak zostało do końca sezonu Jedyna modyfikacja jest Airbox naszego z dolotem zamiast lampy.W chwili obecnej nasza hamownia pokazała 318KM także wynik całkiem niezły.
Wydech
Zbudowany od podstaw na 2 sportowych katalizatorach i 2 małych puszkach przelotowych umiejscowionych w dyfuzorze.
Zawieszenie
Niestety auto miało już zamontowane amortyzatory k-sporta.Tylne poddały się po 1 wyścigowym weekendzie.Na tył zainstalowaliśmy bilsteiny także z mojego bmw a na przodzie pozostały przerobione k- sporty.Musieliśmy także przerobić kielichy przednie alby uzyskać odpowiednie nastawy.Przednie wahacze to seria m3 3.2.Z tylu poliuretany i przerobione wzmocnione przez nas k-sporty(urwały się na superoesie)
Napęd
Skrzynia 5 biegów
Dyfer 3.9 z przerobiona szpera75%
Lekkie kolo zamachowe +Spiek
Wnętrze
-Klatka full rozbudowa
-1 kubeł sparco
-wyrzucona nagrzewnica
-wlot w lusterku - nadmuch na kierowce
Układ paliwowy
-Bezpieczny zbiornik paliwa
-Pompa Bosch Motorsport
-przewody homologowane puszczone w kabinie
Czas jaki udało się pojechać w trakcie wyścigu to 1.45 , a co jeszcze bardziej ciekawe 1,46 na oponach z dopuszczeniem do ruchu.W chwili obecnej auto wazy 1210KG ale chcemy jeszcze koło 50kg wyrzucić.Co do dalszych planów to zależnie od budżetu albo przebudujemy obecny silnik albo zamontujemy v8 z nowej m3(obecnie inny samochód budujemy właśnie z takim silnikiem )
Auto po lakierowaniu
Gotowe do wyścigu
Rekordowe okrążenie
http://www.youtube.com/watch?v=__CWaFoI ... er&list=UL
Nadwozie
Seryjnie m3 sedan
-przedni zderzak z m3 DTM (jak u Myszkiera) z dyfuzorem
-Przednie błotniki przebudowane pod zderzak i koła
-Drzwi(poza kierowcy) maska klapa zderzaki laminat
-Zaślepiony szyber dach
- tylna lotka e36 GTR
-Dyfuzor tylni e36 gtr
-Tylne nadkola poszerzone dokładkami
-Lakierowanie całego nadwozia
Wszystkie plastiki dostarczył Paweł Mikinka , a prace blacharsko lakiernicze przeprowadziliśmy we własnym zakresie
Silnik
Na samym początku sezonu zbudowaliśmy silnik na walkach schricka z obrobiona głowica w idealnym stanie technicznym.Niestety podczas treningu na BMW Challenge kierowca pomylił biegi i silnik nie wytrzymał obrotów.Niestety urwał się korbowód i z idealnego silnika nie było co zbierać.Na szybko przed 1 startem wsadziliśmy seryjny z silnik z mojego m3 i tak zostało do końca sezonu Jedyna modyfikacja jest Airbox naszego z dolotem zamiast lampy.W chwili obecnej nasza hamownia pokazała 318KM także wynik całkiem niezły.
Wydech
Zbudowany od podstaw na 2 sportowych katalizatorach i 2 małych puszkach przelotowych umiejscowionych w dyfuzorze.
Zawieszenie
Niestety auto miało już zamontowane amortyzatory k-sporta.Tylne poddały się po 1 wyścigowym weekendzie.Na tył zainstalowaliśmy bilsteiny także z mojego bmw a na przodzie pozostały przerobione k- sporty.Musieliśmy także przerobić kielichy przednie alby uzyskać odpowiednie nastawy.Przednie wahacze to seria m3 3.2.Z tylu poliuretany i przerobione wzmocnione przez nas k-sporty(urwały się na superoesie)
Napęd
Skrzynia 5 biegów
Dyfer 3.9 z przerobiona szpera75%
Lekkie kolo zamachowe +Spiek
Wnętrze
-Klatka full rozbudowa
-1 kubeł sparco
-wyrzucona nagrzewnica
-wlot w lusterku - nadmuch na kierowce
Układ paliwowy
-Bezpieczny zbiornik paliwa
-Pompa Bosch Motorsport
-przewody homologowane puszczone w kabinie
Czas jaki udało się pojechać w trakcie wyścigu to 1.45 , a co jeszcze bardziej ciekawe 1,46 na oponach z dopuszczeniem do ruchu.W chwili obecnej auto wazy 1210KG ale chcemy jeszcze koło 50kg wyrzucić.Co do dalszych planów to zależnie od budżetu albo przebudujemy obecny silnik albo zamontujemy v8 z nowej m3(obecnie inny samochód budujemy właśnie z takim silnikiem )
Auto po lakierowaniu
Gotowe do wyścigu
Rekordowe okrążenie
http://www.youtube.com/watch?v=__CWaFoI ... er&list=UL
Re: Zwyciezca WPP 2011
śliczne i jak widać szybkie auto....
Re: Zwyciezca WPP 2011
Super wozidło i łącznik z potencjałem.
gratuluję.
P.S: grafiki na aucie własnego projektu, czy zlecane?
Pozdr!
gratuluję.
P.S: grafiki na aucie własnego projektu, czy zlecane?
Pozdr!
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zwyciezca WPP 2011
Dlaczego to auto w tabeli wyników WPP widnieje jako 325i ?
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
-
- Posty: 28
- Rejestracja: śr sie 25, 2010 23:56
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
Re: Zwyciezca WPP 2011
Auto widnieje jako 325 dlatego ze m3 sedan nie ma homologacji.Musieliśmy jakby wrócić się do 325 miało homologacje i później wszystkie zmiany jako E1 .
Grafika projektowana przez właściciela a wykonana przez firma greenfox.
Grafika projektowana przez właściciela a wykonana przez firma greenfox.
Re: Zwyciezca WPP 2011
popracuj jeszcze nad linią jazdy. da się jeszcze szybciej
Re: Zwyciezca WPP 2011
fajnie to wyglada i jezdzi a co do wagi , to ja mam coupe z m60b40 pod maska blotniki i maska laminat waga 1220 i jeszcze na seryjnych fotelach.. wiec mysle ze napewno cos da sie urwac jak np szyby.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: śr sie 25, 2010 23:56
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
Re: Zwyciezca WPP 2011
"popracuj jeszcze nad linią jazdy. da się jeszcze szybciej " -zapraszam na superoes do poznania.Podejmę każda rękawice
Co do wagi auta to w tej chwili mamy 1125KG
Co do mocy w Siennej to jechaliśmy już na nowym silniku 373KM
Co do wagi auta to w tej chwili mamy 1125KG
Co do mocy w Siennej to jechaliśmy już na nowym silniku 373KM
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Zwyciezca WPP 2011
Jakiej firmy jest licznik zamontowany w samochodzie? ile kosztowal i czy jest czytelny.
Powiesz cos o zmianach w silniku ?
Dzieki
Powiesz cos o zmianach w silniku ?
Dzieki
Re: Zwyciezca WPP 2011
Tez jestem bardzo ciekaw zmian bo to dosc spora moc jak na silniki seri s i ktory jeszcze jezdzi
Jesli mozesz napisz jaka pojemnosc i co jest zrobione a najbardziej ciekawi mnie kto to poskladal do kupy ze jezdzi i nie ma zadnego fake up ??
Czy komp jest z b30 czy z b32 czy to jakis stand alone ?
Czy vanos jest czy usuniety? do jakich obrotow krecicie ?
Czy mogl bys rozwiac mit na temt wydechu bo tam seria nie jest... ?
Napsiz tez jesli mozesz co za walki tam siedza jaka glowica i co ma ew zrobione.
Airbox wiem ze jest, ciekawi mnie czy z przeplywka czy komp dziala w alpha-n ?
Trabki macie serie z b32 i do nich kolektor czy kolektor jest razem z trabkami jesli tak to napisz jak jest wykonany i jakiej firmy.
Wlasnie stoje przed dylematem zakupu kompresora lub grzebania silnika n/a - z tym n/a bylem srednio nastawiony bo chyba nikt u nas za dobrze takiego silnika nie poskladal a tu prosze jaki wynik. Osobiscie duzo bardziej wolal bym silnik zrobic w na.
Jesli to jakies spore tajemnice to cos mozesz napsic na pw.
Jesli mozesz napisz jaka pojemnosc i co jest zrobione a najbardziej ciekawi mnie kto to poskladal do kupy ze jezdzi i nie ma zadnego fake up ??
Czy komp jest z b30 czy z b32 czy to jakis stand alone ?
Czy vanos jest czy usuniety? do jakich obrotow krecicie ?
Czy mogl bys rozwiac mit na temt wydechu bo tam seria nie jest... ?
Napsiz tez jesli mozesz co za walki tam siedza jaka glowica i co ma ew zrobione.
Airbox wiem ze jest, ciekawi mnie czy z przeplywka czy komp dziala w alpha-n ?
Trabki macie serie z b32 i do nich kolektor czy kolektor jest razem z trabkami jesli tak to napisz jak jest wykonany i jakiej firmy.
Wlasnie stoje przed dylematem zakupu kompresora lub grzebania silnika n/a - z tym n/a bylem srednio nastawiony bo chyba nikt u nas za dobrze takiego silnika nie poskladal a tu prosze jaki wynik. Osobiscie duzo bardziej wolal bym silnik zrobic w na.
Jesli to jakies spore tajemnice to cos mozesz napsic na pw.
S50B30
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Zwyciezca WPP 2011
Ja tez sie przylaczam do pytan Kolegi, jak cos to PW.
dzieki!
dzieki!
-
- Posty: 28
- Rejestracja: śr sie 25, 2010 23:56
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
Re: Zwyciezca WPP 2011
Wiec tak
1) dzis na treningu auto pojechało 1.42 -mysle ze szybko!!!
W tej chwili jezdzimy juz na s54 .Silnik pochodzi od Bombla .Jest przedliftowy .Co do modyfikacji :
Seryjny silnik
Vanos eliminator
Seryjne głowice
Airbox naszego pomysłu
Chlodnica V-mount dolot w nerkach
Przerobione kolektory wydechowe
cały wydech mojego pomyslu -x pipe , 2 stalowe katy ,2 puszki przelotowe
Przerobiony uklad zaplonowy - zewnetrza cewka sportowe przewody
Komputer sterujący AEM - strojenie PromotoR- bardzo polecamy
Odcinka 8400RPM
Silnik cofniety 16cm do tylu
Nowa skrzynia wał i pare innych pierdul o ktorych wole nie pisac
Całosc mechaniki wykonywalismy sami łacznie z airboxem dolotami itd.Całosc elektroniki strojenie Kuba z Promotora
http://www.youtube.com/watch?v=E_uHaeusgiQ Film z Siennej
Co do starego silnika s50b32 to udało sie na wałkach schricka uzyskac 360KM ale niestety po urwaniu chlodnicy oleju silnik umarł.Co do modow to:
-Airbox takze mojego pomysłu
- wałki schrick
-obrobiona glowica
-vanos eliminator
-wydech podobnie jw
-odcinka 8000rpm
Ostatnio powstało u nas kolejne ciekawe i szybkie auto ,mała zapowiedz :
http://www.youtube.com/watch?v=5eFQfEN8a3Y
Zapraszam na naszego Facebooka:
http://www.facebook.com/pages/Precision ... 8796513795
1) dzis na treningu auto pojechało 1.42 -mysle ze szybko!!!
W tej chwili jezdzimy juz na s54 .Silnik pochodzi od Bombla .Jest przedliftowy .Co do modyfikacji :
Seryjny silnik
Vanos eliminator
Seryjne głowice
Airbox naszego pomysłu
Chlodnica V-mount dolot w nerkach
Przerobione kolektory wydechowe
cały wydech mojego pomyslu -x pipe , 2 stalowe katy ,2 puszki przelotowe
Przerobiony uklad zaplonowy - zewnetrza cewka sportowe przewody
Komputer sterujący AEM - strojenie PromotoR- bardzo polecamy
Odcinka 8400RPM
Silnik cofniety 16cm do tylu
Nowa skrzynia wał i pare innych pierdul o ktorych wole nie pisac
Całosc mechaniki wykonywalismy sami łacznie z airboxem dolotami itd.Całosc elektroniki strojenie Kuba z Promotora
http://www.youtube.com/watch?v=E_uHaeusgiQ Film z Siennej
Co do starego silnika s50b32 to udało sie na wałkach schricka uzyskac 360KM ale niestety po urwaniu chlodnicy oleju silnik umarł.Co do modow to:
-Airbox takze mojego pomysłu
- wałki schrick
-obrobiona glowica
-vanos eliminator
-wydech podobnie jw
-odcinka 8000rpm
Ostatnio powstało u nas kolejne ciekawe i szybkie auto ,mała zapowiedz :
http://www.youtube.com/watch?v=5eFQfEN8a3Y
Zapraszam na naszego Facebooka:
http://www.facebook.com/pages/Precision ... 8796513795
Re: Zwyciezca WPP 2011
Dzieki bardzo wielkie !! i gratki za to co udalo sie uzyskac jak rowniez dla kierowcy za wyniki bo idzie calkiem calkiem jak ostatnio widizalem
Dlaczego s54 czy jest jakas znaczna przewaga nad s50 czy po prostu dlatego ze stary motor polecial chcieliscie zbudowac cos nowego ? przyrost w s50 wydaje sie duzo wiekszy niz w s54. Napisz jesli jeszcze mozesz jaki komp byl w s50. Jakie byly walki ile stopni. Co poprawiliscie w glowicy bo tam za wiele chyba nie ma do poprawy. Pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziekuje za naprawde wyczerpujace info.
Dlaczego s54 czy jest jakas znaczna przewaga nad s50 czy po prostu dlatego ze stary motor polecial chcieliscie zbudowac cos nowego ? przyrost w s50 wydaje sie duzo wiekszy niz w s54. Napisz jesli jeszcze mozesz jaki komp byl w s50. Jakie byly walki ile stopni. Co poprawiliscie w glowicy bo tam za wiele chyba nie ma do poprawy. Pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziekuje za naprawde wyczerpujace info.
S50B30