M3 e46 by Blizerdix

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: --==maly==---- » śr sty 18, 2017 13:51

Dolotem można ugrać ok 5KM ale konsekwencje są nie warte tego zysku. Z czasem olej z filtra dostanie się na przepływomierz wraz z drobnym kurzem i mocy ubywa zamiast przybyć dodatkowo drobny kurz potem trafi również przez dolot do silnika.

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » śr sty 18, 2017 20:53

No sam dolot oczywiście że nie ale w połączeniu z katami wydechem i programem według mnie już ma sens

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » śr sty 18, 2017 20:58

Może kosztowo km na zł średni bilans ale biorąc pod uwagę że w moim przypadku caty wydech i dolot miałem za free jedynym kosztem będzie program to chyba fajne rozwiązanie ;-)

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » ndz sty 29, 2017 03:08

Więc więcej info odnośnie auta firma K&N oferuje dwa doloty jeden +9 km oraz drugi który daje przyrost+ 17 km u mnie jest założony ten 17 + to są oczywiście dane k&N. Auto w kwietniu miało robiony pomiar z którego moc wyszła 342 konie 380 nm do tego czasu w aucie został zrobiony wydech końcowy od RM Motors oraz dolot k&N
Wynik według mnie bardzo pozytywnie
Zamknięty zawór 360 koni 394 nm
Otwarty zawór 367 koni 400 nm
Wszystkie pomiary były robione kilka razy Aby mieć 100 % pewność wyniku i na każdym była różnica między otwartym i zamkniętym zaworem
Auto nie ma jeszcze sportowych catow oraz nie było żadnego programu
Pomiar oczywiście robiony na tej samej hamowni
Załączniki
received_1291107844292030.jpeg
received_1291107764292038.jpeg
received_1291107707625377.jpeg

Wojt4s
Posty: 29
Rejestracja: śr paź 21, 2015 16:27
Auto: e46 m3

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: Wojt4s » czw lut 02, 2017 10:35

na racelogicku sprawdz sobie ;) pamietasz besta 100-200 przed ;)

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » czw lut 02, 2017 18:37

Już dawno sprawdzone jest kilka postów wyżej przy seri Best 13.1 powtarzalne w granicach 13.5
Teraz Best 11.6 powtarzalne 12 :-P

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » sob lut 11, 2017 11:24

Tak jak już wcześniej wspominałem dochodzą do listy tłumiki przelotowe zamiast katow hamownia i racelogic w swoim czasie ;-)
Załączniki
20170131_120151_3.jpeg
20170131_120248_3.jpeg
20170131_120212_3.jpeg

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: --==maly==---- » sob lut 11, 2017 11:56

Teraz temperatura dobrze wpływa i na pomiary RL i na hamowni ciekawe co wyjdzie w lato bo różnice są po 1-1,5s między zimą a latem przy autach ok 12 sekundowych.

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » sob lut 11, 2017 20:41

Tak wiem o tym dlatego pomiar oczywiście powtórzę w temperaturze jaka była przy seri oczywiście teraz wiadomo że jest to niemożliwe jak przy rl wyniki mogą się różnić tak przy hamowni już nie bo wiadomo hamownia przelicza wszystkie wartości gdzie w moim przypadku wynik był zmniejszony o około 5% jak dobrze pamiętam przez ciśnienie atmosferyczne
Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2017 20:54 przez blizerdix, łącznie zmieniany 1 raz.

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » sob lut 11, 2017 20:48

Pierwsze pomiary przy seri były robione w przy około 16 stopniach gdzie Best to 13.1 i to będzie punkt odniesienia pomiar zawsze na tej samej drodze między czasie dołożę tłumiki przelotowe i zrobię ponownie pomiar na hamowni aby sprawdzić co dają rzeczywiście takie mody w m3 e46 mam nadzieję że to będzie pomocna informacja dla innych użytkowników ;-)

Awatar użytkownika
Sieniek
Posty: 184
Rejestracja: sob mar 22, 2014 02:41
Auto: BMW M3 E46/Yamaha R1
Lokalizacja: Lubuskie

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: Sieniek » ndz lut 12, 2017 13:08

Jak założysz to zdaj relacje jak z dźwiękiem przy takich tłumikach
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” ― Jeremy Clarkson

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: porscheee » ndz lut 12, 2017 19:16

nie wiem jak z osiagami bedzie ale jezeli chodzi o dzwięk bedzie napewno calkiem inny , ja zmienilem katy na seryjne z wersji csl i auto juz na wolych ma inna prace niz stojace obok drugie m3 ze zwyklymi katami, takze ta czesc wydechu naparwde ma wplyw na dzwiek
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » pn lut 13, 2017 14:54

Eh już się boję mam nadzieję że przy wersji "cichej" z zamknięta przepustnica nie będzie dużo głośniej :-(

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » wt lut 14, 2017 18:36

A w tym czasie posypala się pompa wody całe 15 lat wytrzymała ;-)
Załączniki
DSC_0852.jpg
DSC_0851.jpg

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: M3 e46 by Blizerdix

Post autor: blizerdix » śr mar 29, 2017 11:37

Ostatnio miałem okazję scigac się z rolki z M3 E46 cabrio i różnica jest bardzo duża jednak masa cabrio oraz mniejsza moc robi swoje niestety właściciel nie miał okazji sprawdzić auta na hamowni
60-200 km około 4 długości auta
Dla porównania Leon cupra 2.0 tfsi 60-240 około 1,5 z tyłu (auto przebieg 9tys 2016 rok dsg katalog 290koni a jak wiadomo te auta na hamowni pokazują 3 z przodu)

ODPOWIEDZ