Oslony termiczne katalizatorow
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Oslony termiczne katalizatorow
Zastanawiam sie czy oslony termiczne tylnych katalizatorow sa konieczne?
Zadne sportowe uklady ich nie maja np. akrapovic, supersprint itp. W sumie jest jeszcze wyzej duza oslona termiczna.
Buduje sportowy uklad srodkowy na bazie oryginalnych drugich katalizatorow, w ktorych oslony nie sa juz idealne, zastanawiam sie czy ich nie wywalic i wypolerowac same katalizatory, zwlaszcza ze caly wydech bedzie z polerowanej nierdzewki. Poza tym musze odciac z jednej strony ten dziwny stozek w ksztalcie jajka.. i przyspawac drugi z okraglym wyjsciem -taki sam jaki jest z drugiej strony. Latwiej bedzie to zrobic bez oslony.
Moze ktos z Was ma np. akrapa i moze sie wypowiedziec na ten temat ?
Tunel nie nagrzewa sie bardziej itp?
Zadne sportowe uklady ich nie maja np. akrapovic, supersprint itp. W sumie jest jeszcze wyzej duza oslona termiczna.
Buduje sportowy uklad srodkowy na bazie oryginalnych drugich katalizatorow, w ktorych oslony nie sa juz idealne, zastanawiam sie czy ich nie wywalic i wypolerowac same katalizatory, zwlaszcza ze caly wydech bedzie z polerowanej nierdzewki. Poza tym musze odciac z jednej strony ten dziwny stozek w ksztalcie jajka.. i przyspawac drugi z okraglym wyjsciem -taki sam jaki jest z drugiej strony. Latwiej bedzie to zrobic bez oslony.
Moze ktos z Was ma np. akrapa i moze sie wypowiedziec na ten temat ?
Tunel nie nagrzewa sie bardziej itp?
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Wydaje mi się, że katalizator o lepszym przepływie obniży EGT, może to stąd. Ale przez to też nagrzewa się bardziej końcowy, przynajmniej takie mam porównanie w małych turbo benzynach Evo Sti itp, w których ludzie przeważnie zawsze katalizatory wywalają .
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Drugi katalizator w M3 jest raczej wysoko przepustowy , wedlug mnie ma 200cpsi.Idzik pisze:Wydaje mi się, że katalizator o lepszym przepływie obniży EGT, może to stąd. Ale przez to też nagrzewa się bardziej końcowy, przynajmniej takie mam porównanie w małych turbo benzynach Evo Sti itp, w których ludzie przeważnie zawsze katalizatory wywalają .
Ile cpsi maja katalizatory akrapovic czy supersprint ? Wydaje mi sie, ze rowniez maja 200 , albo 100, sa takze troche mniejsze niz fabryczne.
W M4 na przyklad tylne katalizatory nie maja takich termicznych oslon.
- LINKIN
- Posty: 155
- Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
- Auto: M6 F13 LCI
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Kontakt:
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Akrap ma 100 cpsi.Pawel_M3GT pisze:Ile cpsi maja katalizatory akrapovic czy supersprint ?
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Dokładnie Akrap ma 100 Cpi , co chcesz uzyskać bo nie bardzo rozumiem te modyfikacje ?
Raptowny M-Performance
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Wywalam fabrycznego X-pipa i zastepuje go normalnym X-pipem polaczonym w srodku na okraglych rurach.raptownym3 pisze:Dokładnie Akrap ma 100 Cpi , co chcesz uzyskać bo nie bardzo rozumiem te modyfikacje ?
( oryginalny X w M3 ma wspawana w srodku przegrode- blache z malym tylko otworkiem, a chyba X-Pipe na tym polega, ze komory sa polaczone.. ?)
Przednich katalizatorow oczywiscie nie bedzie, drugie zostawiam seryjne bo wedlug mnie, nie ma juz wiekszego sensu montowac jakichs sportowych.
Fabryczne maja wysoki przeplyw i napewno sa wytrzymale i dobre jakosciowo.
Zeby zamontowac normalnego X pipe musze z dwoch stron katalizatora miec okragly otwor 63.5 , a z jednej strony jest otwor owalny, dlatego musze wyciac ten okragly stozek z innego kompletu katalizatorow i wstawiam go w miejsce jajowatego. Przeszkadza mi przy tym oslona termiczna , wiec chce ja wywalic.
Dlatego pytalem czy mozna to smialo zrobic bez zadnych konsekwencji typu nagrzewajacy sie bardziej tunel itp.
Cos takiego buduje , ale przy uzyciu fabrycznych drugich katalizatorow :
-
- Posty: 182
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
- Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Zobacz sobie wydech firmy evolve jest bardzo podobny do tego ze zdjęcia ,nie wiem co ten x pipe zmieniony ma dać ,moim zdaniem szkoda czasu i pracy ,wiadomo przednie katy dają około 15ps .
Raptowny M-Performance
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Akurat robie to sobie sam do tego lubie to robic, wiec problemu nie ma.raptownym3 pisze:Zobacz sobie wydech firmy evolve jest bardzo podobny do tego ze zdjęcia ,nie wiem co ten x pipe zmieniony ma dać ,moim zdaniem szkoda czasu i pracy ,wiadomo przednie katy dają około 15ps .
Przednie katy i tak wywalam.
Ogolnie lubie miec swiezy ladny nowy wydech pod autem, a nie poprzypalany i zapyzialy.
X-pipe cos tam chyba musi dac. Nawet te dwa konie to juz zawsze cos do przodu. stosuja go wszystkie najlepsze marki robiace wydechy akrapovic , supersprint itp.
Czy to jest wspolmierne do pracy czy kosztow , napewno nie , jak wiekszosc zreszta rzecy robionych przy Mkach.
Dobra, co z tym nagrzewaniem sie katow ? Ty masz chyba wydech Akrapa ? Zauwazyles, ze od katow idzie wieksze cieplo czy cos w tym stylu?
Te 15 koni po wycieciu katow to jest bez programu ?
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Gintani daje katy 300 cpsi w pierwszej sekcji, są bez osłon i nikt się chyba nie skarży na problemy.
Swoją drogą widziałem na m3post porównanie x-pipe gintani do seryjnego z wywalonymi przednimi katami i gintani dawał więcej mocy (kilka koni), mimo dość restrykcyjnych katalizatorów w przedniej sekcji. Nie wspominając, że dźwięk jest o niebo lepszy na pełnym x-pipe
Swoją drogą widziałem na m3post porównanie x-pipe gintani do seryjnego z wywalonymi przednimi katami i gintani dawał więcej mocy (kilka koni), mimo dość restrykcyjnych katalizatorów w przedniej sekcji. Nie wspominając, że dźwięk jest o niebo lepszy na pełnym x-pipe
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Co do osłon to raczej nie ma się czym martwić, a jeśli nie daje Ci to spokoju to obwiń katy bandażem i tyle.
Mnie zawsze zastanawiał ten H-pipe zaraz przed drugimi katami z tej foty na której się wzorujesz. W E46 m3 po wywaleniu H-pipe znikały klasyczne "gwoździe" w wydechu.
OEM i większość customowych wydechów do e92 m3 H-pipe'a nie ma ale już np. Akrap ma. Gdzieś kiedyś czytałem na forach, że H-pipe poprzez wyrównywanie ciśnienia w obu sekcjach powoduje szybsze opróżnianie spalin z cylindrów, a co za tym idzie parę HP na plus ale kosztem własnie lekkiego brzęczenia z wydechu, który np. Akrap ma.
Mnie zawsze zastanawiał ten H-pipe zaraz przed drugimi katami z tej foty na której się wzorujesz. W E46 m3 po wywaleniu H-pipe znikały klasyczne "gwoździe" w wydechu.
OEM i większość customowych wydechów do e92 m3 H-pipe'a nie ma ale już np. Akrap ma. Gdzieś kiedyś czytałem na forach, że H-pipe poprzez wyrównywanie ciśnienia w obu sekcjach powoduje szybsze opróżnianie spalin z cylindrów, a co za tym idzie parę HP na plus ale kosztem własnie lekkiego brzęczenia z wydechu, który np. Akrap ma.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Dzieki Koledzy , tez jestem raczej zdania, ze nie powinno miec to wiekszego znaczenia, takze wywalam oslony i prepoleruje katy na lustro, bedzie ladnie wygladalo. Dam pozniej znac jak pojezdze.
Re: Oslony termiczne katalizatorow
Pawel_M3GT, zdjąłeś już może osłony? Jest jakiś opis producenta tych katalizatorów?
Mógłbyś podać ich średnicę i długość (samej puszki z wkładem, bez stożków) i podesłać fotkę jak wygląda wkład?
Mam w planach dodanie katów 200 cpsi do x-pipe ESS i podobnie jak ty rozważam wykorzystanie oryginalnych.
Mógłbyś podać ich średnicę i długość (samej puszki z wkładem, bez stożków) i podesłać fotkę jak wygląda wkład?
Mam w planach dodanie katów 200 cpsi do x-pipe ESS i podobnie jak ty rozważam wykorzystanie oryginalnych.