Bmw m4 - serwisowanie

2014 - | silnik: S55B30
freez
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 14, 2019 09:28
Auto: E38 740iL / M4 F82 Competition

Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: freez » sob lip 20, 2019 15:05

Cześć,

Od miesiąca jestem właścicielem m4 competition z 2017 roku. Jest to moje pierwsze takie auto, poza tym również pierwsze auto które posiada gwarancję oraz pakiet serwisowy (wszystko poza ceramiką). Ciekawi mnie temat tych serwisów, akurat ostatnio moje M było w ASO na serwisie i po tym serwisie pokazuje mi się że kolejna wymiana oleju za 26k kilometrów :O
Posiadam również e38 740iL i tam olej zmieniam max co 10k.

Moje pytania:
1. Co ile mogę robić serwis w BMW z tego pakietu serwisowego? Bo nie uwierzę, że zgodnie z tym licznikiem
2. Czytałem gdzieś, że w M najlepiej zmieniać olej co jakieś 8k, to prawda?

Pytania pewnie banalne, ale jest to moje pierwsze auto takiej klasy oraz pierwsze tak nowe auto, niestety nigdzie wcześniej nie dopytałem bo za dużo spraw na głowie i człowiek zapomina o podstawach :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: Juras » sob lip 20, 2019 16:23

1) Z pakietu serwisowego możesz robić wg. wskazań komputera = mniejsze koszty dla dealera + większy zysk na naprawach jak już po gwarancji ktoś zajedzie silnik. Udowodniono, że nie ma filmu olejowego, który wytrzymałby więcej niż 20-22kkm. A to, że film olejewy "trzyma" nie jest jednoznaczne ze zdrowiem silnika.

2) <8kkm zalecałbym dla samochodów eksploatowanych dość intensywnie, w tym okazjonalnie na torze lub mocno ciśniętych większość czasu na drodze. Np. moja emka ma ze mną lekkie życie, od czasu do czasu ją przycisnę ale ani razu nie byłem nią na torze, polatam i bokiem i szybciej ale raczej obchodzę się jak z jajkiem. Tym trybem co 10kkm wystarczy i co tyle wymieniam olej. Płacąc poza pakietem z własnej kieszeni. Uważam, że w uczciwej cenie ok 900 PLN u dealera. Ale nie rzadziej niż raz do roku (u mnie akurat częściej, 28kkm w 2 lata z hakiem).

Wymiana oleju w emce co 26kkm - nie wiem kto to wymyśłił ale to gra dla głupców. Chciałem kilkuletnie e92 m3 ale nie byłem w danej chwili w stanie zleźć egzemplarza z udokumentowaną w ASO wymianą oleju przynajmniej co 10kkm. Więc kupiłem nową m4 i przestrzeganie 10kkm, nawet jak mam dopłacić poza pakietem, jest ważniejsze niż rodzina. 26kkm... :573:

Rafal
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 12, 2007 12:48
Auto: M3E36
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: Rafal » sob lip 20, 2019 19:00

1&2: co 8-10 tys km, max jak mas troche smykałki to sam to zrobisz ;)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: Juras » sob lip 20, 2019 19:55

sam? lepiej rob w aso, latwiej sprzedac, co to za oszczednosc 300-400 PLN jak nie masz historii ? Zwłaszcza jak w pakiecie co drugi gratis przy wymianie co 10kkm. tym trybem po 200kkm zaoszczędzisz 3-4k PLN. Zastanów się czy łatwiej sprzedać taki samochód z 200kkm z pełną historią z ASO i za ile mniej bez niej...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: --==maly==---- » sob lip 20, 2019 22:08

Wystarczy zbierać faktury na zakup filtra i oleju zanotować przebieg i kupujący jak myśli to zrozumie.
Ja ASO nie wierze wymieniacze i naciągacze. Szczerze przynajmniej 5 krotnie widziałem auta które miały nieć u nich zmieniony olej i filtr a nie miały. Nie wierze im.
Sam znam serwisanta który pracował w jednym z aso w Warszawie i zmieniali olej na 5 czyli odkręca korek spustowy liczy do 5 i zakręca. Rozpisuje na auto 8L a wymienia 4L.

freez
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 14, 2019 09:28
Auto: E38 740iL / M4 F82 Competition

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: freez » sob lip 20, 2019 23:45

Super, dzięki wszystkim! Czyli pilnuję 8-10k ;)

Któreś aso w Warszawie da się polecić? Albo które na pewno omijać? :D

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: galazka_m3 » pn lip 22, 2019 17:46

Juras pisze:
sob lip 20, 2019 19:55
sam? lepiej rob w aso, latwiej sprzedac, co to za oszczednosc 300-400 PLN jak nie masz historii ? Zwłaszcza jak w pakiecie co drugi gratis przy wymianie co 10kkm. tym trybem po 200kkm zaoszczędzisz 3-4k PLN. Zastanów się czy łatwiej sprzedać taki samochód z 200kkm z pełną historią z ASO i za ile mniej bez niej...
Ja w swojej E92 M3 też sam cały czas wymieniałem i jak wypadła mi wymiana oleju w dyfrze i ostatni gwizdek na wgranie nawigacji bo miałem pakiet do końca maja wykupiony to myśle sobie a dobra niech jeszcze mi olej w silniku w ASO wymienią... Odebrałem auto i po przejechaniu kilku km komunikat że za dużo oleju. Zadzwoniłem powiedzieli żebym chwile pojeździł to będzie ok, że czujnik musi się zresetować... Zrobiłem ponad 100 km przez kilka dni i dalej ten sam komunikat, umówiłem się na wizyte i co się okazało? 900ml oleju wlane za dużo, na spuszczenie tego oleju czekałem 2,5h w serwisie. Nie wnikam jak można nalać za dużo oleju w serwisie.. Sam jak wymieniałem to zlewałem cały + z obudowy filtra oleju wyciągana reszta oleju i wchodziło 9.2 litra i na bagnecie było na max. Oni wlali 8.5 litra a było jeszcze 900 za dużo :evil:


d1ab
Posty: 43
Rejestracja: śr mar 22, 2017 19:08
Auto: BMW M3 E92

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: d1ab » pn lip 22, 2019 22:25

galazka_m3 pisze:
pn lip 22, 2019 17:46
Juras pisze:
sob lip 20, 2019 19:55
sam? lepiej rob w aso, latwiej sprzedac, co to za oszczednosc 300-400 PLN jak nie masz historii ? Zwłaszcza jak w pakiecie co drugi gratis przy wymianie co 10kkm. tym trybem po 200kkm zaoszczędzisz 3-4k PLN. Zastanów się czy łatwiej sprzedać taki samochód z 200kkm z pełną historią z ASO i za ile mniej bez niej...
Ja w swojej E92 M3 też sam cały czas wymieniałem i jak wypadła mi wymiana oleju w dyfrze i ostatni gwizdek na wgranie nawigacji bo miałem pakiet do końca maja wykupiony to myśle sobie a dobra niech jeszcze mi olej w silniku w ASO wymienią... Odebrałem auto i po przejechaniu kilku km komunikat że za dużo oleju. Zadzwoniłem powiedzieli żebym chwile pojeździł to będzie ok, że czujnik musi się zresetować... Zrobiłem ponad 100 km przez kilka dni i dalej ten sam komunikat, umówiłem się na wizyte i co się okazało? 900ml oleju wlane za dużo, na spuszczenie tego oleju czekałem 2,5h w serwisie. Nie wnikam jak można nalać za dużo oleju w serwisie.. Sam jak wymieniałem to zlewałem cały + z obudowy filtra oleju wyciągana reszta oleju i wchodziło 9.2 litra i na bagnecie było na max. Oni wlali 8.5 litra a było jeszcze 900 za dużo :evil:
Miałem analogiczną sytuacje w ASO, prawdopodobnie spuścili Ci olej tylko z jednego miejsca, w E92 miska ma 2 spusty... ;) Zrezygnowałem z usług ASO po ostatniej robocie (malowanie maski, zderzaka i wymiana szyby na nowa po odpryskach). Samochód wracał 2 razy na do serwisu.
Jak samochód ma gwarancje to rzeczywiście, niech sobie w ASO siedzi, potem lepiej tylko zaufany mechanik.

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: galazka_m3 » pn lip 22, 2019 22:38

d1ab pisze:
pn lip 22, 2019 22:25
galazka_m3 pisze:
pn lip 22, 2019 17:46
Juras pisze:
sob lip 20, 2019 19:55
sam? lepiej rob w aso, latwiej sprzedac, co to za oszczednosc 300-400 PLN jak nie masz historii ? Zwłaszcza jak w pakiecie co drugi gratis przy wymianie co 10kkm. tym trybem po 200kkm zaoszczędzisz 3-4k PLN. Zastanów się czy łatwiej sprzedać taki samochód z 200kkm z pełną historią z ASO i za ile mniej bez niej...
Ja w swojej E92 M3 też sam cały czas wymieniałem i jak wypadła mi wymiana oleju w dyfrze i ostatni gwizdek na wgranie nawigacji bo miałem pakiet do końca maja wykupiony to myśle sobie a dobra niech jeszcze mi olej w silniku w ASO wymienią... Odebrałem auto i po przejechaniu kilku km komunikat że za dużo oleju. Zadzwoniłem powiedzieli żebym chwile pojeździł to będzie ok, że czujnik musi się zresetować... Zrobiłem ponad 100 km przez kilka dni i dalej ten sam komunikat, umówiłem się na wizyte i co się okazało? 900ml oleju wlane za dużo, na spuszczenie tego oleju czekałem 2,5h w serwisie. Nie wnikam jak można nalać za dużo oleju w serwisie.. Sam jak wymieniałem to zlewałem cały + z obudowy filtra oleju wyciągana reszta oleju i wchodziło 9.2 litra i na bagnecie było na max. Oni wlali 8.5 litra a było jeszcze 900 za dużo :evil:
Miałem analogiczną sytuacje w ASO, prawdopodobnie spuścili Ci olej tylko z jednego miejsca, w E92 miska ma 2 spusty... ;) Zrezygnowałem z usług ASO po ostatniej robocie (malowanie maski, zderzaka i wymiana szyby na nowa po odpryskach). Samochód wracał 2 razy na do serwisu.
Jak samochód ma gwarancje to rzeczywiście, niech sobie w ASO siedzi, potem lepiej tylko zaufany mechanik.
O dziwo nie chodziło o to bo doradca specjalnie zrobił zdjęcie podczas spuszczania oleju że odkręcili obydwie śruby... może na zimnym silniku to robili i nie wszystko zleciało, albo za krótko czekali aż wszystko zleci.. nie wnikam ale ostatni raz tam olej wymieniałem :lol:

Rafal
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 12, 2007 12:48
Auto: M3E36
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: Rafal » wt lip 23, 2019 06:20

Juras pisze:
sob lip 20, 2019 19:55
sam? lepiej rob w aso, latwiej sprzedac, co to za oszczednosc 300-400 PLN jak nie masz historii ? Zwłaszcza jak w pakiecie co drugi gratis przy wymianie co 10kkm. tym trybem po 200kkm zaoszczędzisz 3-4k PLN. Zastanów się czy łatwiej sprzedać taki samochód z 200kkm z pełną historią z ASO i za ile mniej bez niej...
To już nie te czasy... jak widzisz ASO to albo ukradną Ci swój olej, albo nie wymienią, albo coś za przeproszeniem "s.......ą". Wiele razy widziałem już ogłoszenia aut gdzie był opis "nie serwisowane u złodzieji" (czyt. aso), "nie serwisowane u partaczy w aso"... Aso ? to tylko pierwszy przeglad na dotarcie i to tez im trzeba na rece patrzec z tym olejem, a pozniej im dalej tym lepiej. A później ? im tansze auto w sprzedazy tym wiekszy "janusz" nikt Ci tego nie doceni bo tam sie liczy tylkoe cena.

freez
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 14, 2019 09:28
Auto: E38 740iL / M4 F82 Competition

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: freez » wt lip 23, 2019 10:43

Ok tylko auto jest jeszcze prawie 2 lata na gwarancji, więc chyba byle gdzie też nie mogę serwisować. Tragedia z tym aso z tego co piszecie :)

Rafal
Posty: 19
Rejestracja: pt sty 12, 2007 12:48
Auto: M3E36
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: Rafal » wt lip 23, 2019 17:30

o ASO to można książki pisac jak ktos ma dluzsze z tym doswiadczenie ;) sa ASO gdzie potrafili zawinąć pokrywe silnika "bo klient nie zobaczy" i tego samego dnia na allegro sprzedac, albo opony podmienic ;) z Michelina na Conti bo komu przyjdzie do głowy tam zagladac i to sprawdzac po wizycie w aso :lol:

przewaznie na gwarancji czyli w okresie dwoch lat nic z autami sie nie dzieje, ja po dotarciu od razu modze :) i wiele lat jezdze, rowniez zero problemow.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: Juras » pt sty 10, 2020 12:19

Badam temat wymiany oleju w dyfrze i skrzyni manualnej. Niby wg producenta jest to dozywotnie ale podobno jesli chce sie dluzej trzymac samochod to lepiej to zrobic raz na jakis czas. Mysle o tym, czy nie wymieniac tego co 50kkm. Co myslicie?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bmw m4 - serwisowanie

Post autor: --==maly==---- » pt sty 10, 2020 12:28

Oczywiście że zmieniać 50tyś to rozsądny przebieg.

ODPOWIEDZ