Zakup E92 LCI, F80, F10.

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Zakup E92 LCI, F80, F10.

Post autor: Juras » wt gru 27, 2016 12:14

To mój pierwszy post tutaj, więc witam wszystkich, również tych z dawnego MPWR :)

Szukam kolejnego auta dla siebie i mam kilka wątpliwości.

1) Czy koszty utrzymania F80 są podobne do E9x?
2) Wiadomo, że F10 będzie droższe w utrzymaniu od obu powyżej (nie chodzi mi o koszty paliwa czy większe opony) - czy będą to znaczne różnice?
3) Które z powyższych ma więcej newralgicznych, drogich w naprawie elementów, które lubią się zepsuć?
4) Jeśli chodzi o koszty utrzymania, czy jest jakikolwiek sens kupowania F80 czy F10 zakładając wykorzystanie służbowe takiego auta ok. 40kkm rocznie? Co prawda głównie po autostradach i w miarę spokojnie 160-180 przelotowo, ale jednak 40kkm. Czy lepiej kupić E92 (albo Prosiaka 997?) i drugie, tańsze w eksploatacji auto na trasy?
5) Rozpatrując takie przebiegi, czy szukanie oszczędności względem ww. poprzez zakup np. poliftowej 550 czy 650 ma w ogóle jakiś sens? I czy ktoś wie, czy w tych poliftowych N63 449PS rozwiązano problem z wtryskami, czy nawet po lifcie (z tego czy z innych powodów) były to nadal miny?

6) Jak to jest z tymi M E9x, wiadomo że nie trzymają mocy, jechałem raz jako pasażer to wydawało się, że jedzie jak M3 E46, słyszy się opinie, że jak ktoś nie wybiera się na tor to w codziennej jeździe po mieście dłubnięte 335i będzie szybsze. Czy jest sens hamować przed zakupem e9x i szukać takiej, która trzyma jednak moc, czy jest to bez sensu, bo żadna nie trzyma? Czy są jakieś czynności serwisowe, które mogą wyeliminować ten problem - np. w RS4 pomagało czyszczenie kolektorów, słyszałem też, że ktoś zmienił program w e9x i pomogło. Lubię e9x, M kusi, ale za niecałe 200k jak mam mieć niedosyt przez braki w mocy czy momencie to podziękuję (Prosiak S?)

7) Mam też opcję za 255k PLN kupić nową 440i (na manualu, lubię). Oczywiście to inny zwierz niż M, ale gwarancja na 3 lata, serwis gratis na 4 dają do myślenia. Z czasem można ją dłubnąć do 400KM, od jakiegoś czasu BMW ma do nie-M szpery M-performance, może byłby to jakiś kompromis zważywszy spore przebiegi, które będzie robić ten samochód.

Trochę się rozpisałem, ale będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi - nawet wyrywkowe :smile:
Pozdrawiam.

emski85
Posty: 111
Rejestracja: pn cze 01, 2015 22:20
Auto: m5e34,m5e39,m3e30,m3e46 i 911
Lokalizacja: mazowieckie najczesciej.

Re: Zakup E92 LCI, F80, F10.

Post autor: emski85 » czw sty 12, 2017 11:01

Jak bierzesz pod uwage 997 Turbo, masz srodki i wiesz jakie sa koszty utrzymania takiego auta, to nawet nie ma co porownywac do m3, bije na glowe wszystkim. Co do przebiegow to totalnie bez sensu uzywac takiego auta jako dupowoz, jezeli juz musisz to kup nowe auto. Wiadomo , ze kupisz uzywke z przebiegiem >100 tkm, sam chcesz poaltac i to nie malo, jak dobijesz lub przekroczysz 300 tkm to auto bedziesz musial oddac za grosze nawet jak bedzie mialo pewne historie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Zakup E92 LCI, F80, F10.

Post autor: Juras » pt sty 13, 2017 19:09

997 Turbo nie rozważam, nie kupisz sensownego egzemplarza poniżej 300k. Biorę pod uwagę ewentualnie S, ale trudno trafić RWD z manualem. Koncepcje są różne i szybko potrafią się zmieniać, ale niezależnie od tego, jeśli coś kupię to będzie jednak drugi dupowóz do przelotów.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Zakup E92 LCI, F80, F10.

Post autor: Juras » ndz lut 05, 2017 12:41

Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat zużywania hamulców i sprzęgła w F8x? Oczywiście, zależy to od stylu jazdy i nie ma jednoznacznej odpowiedzi, pytam o przykładowe przebiegi poza torem. Zastanawiają mnie niektóre opcje ewentualnego rozszerzenia pakietów inclusive plus. Np. 3 lata 60kkm kosztuje 5k PLN, natomiast 3 lata 100kkm kosztuje 10k PLN. Koszt wymiany kompletu tarcz i klocków przód/tył w ASO to podobno 10k PLN? A co ze sprzęgłem w DKG?

Może ktoś napisać o swoich doświadczeniach?

ODPOWIEDZ