m3 e46 by piotr

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: --==maly==---- » śr mar 16, 2016 17:14

Ja tylko dodam,że sprzęgło to już końcówka w e46 smg jak nacięcia zaczynają być niewidoczne sprzęgło zazwyczaj nie chce już przejść adaptacji zresztą tutaj i łapa była zużyta więc po demontażu również nie włożył bym klientowi takiego sprzęgła ponownie zwłaszcza że były problemy z pracą smg. Ludzie mogą gadać,że jeszcze by zrobił 20tys km ale to bzdury i bajki ludzi którzy nie wiedzą jak działa smg i jakie jest czułe w manualu pewnie by chwile jeszcze pojeździło. Zresztą sprzęgło to nie tylko tarcza.
A co do samego smg to jest dość wredna skrzynia i nie zawsze da się to jednoznacznie zdiagnozować zaczyna się od tańszych elementów i najsłabszego ogniwa a tutaj takim było właśnie sprzęgło.
O dsc Osti też pisze dobrze wiem co ma na myśli bo widziałem tak przekładane auta dlatego tutaj też nie dam złego słowa powiedzieć na Wronę bo robi swoją robotę poprawnie i sumiennie a nie tanio i szybko.

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: OLSZI » śr mar 16, 2016 17:28

Ja nie mówię złego słowa na Wrone wiem że robi dobrze jak najbardziej tylko napisałem że nie musi mu robić reklamy...
W tym przypadku sprzęgło na pewno nie miało wpływu na pompę która uległa uszkodzeniu.
Wiem też jak było auto przełożone i jak było zrobione i jak gość robi....
Piotrek który kupił na żadną pompę nie narzekał ja też nie....
Może to winna pompy...
Chłopaki robili adaptacje ja też i przechodziło normalnie...najsłabszym była tutaj pompa smg.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: --==maly==---- » śr mar 16, 2016 18:12

Olszi ale przy cenie sprzęgła ok 1000zl nie montuje się takiego śmiecia po demontażu skrzyni zwłaszcza smg chyba że właściciel chce tanio na chwile bo nie ma pewności czy skrzynia będzie chodzić poprawnie a za 20tys km dwie zmiany oleju znowu demontaż skrzyni zmiana sprzęgła, uszczelki wydechu, adaptacja itd itd. to są koszty prawie takie jak nowe sprzęgło więc jaki to ma sens? Teraz dokładasz 1000zl i masz spokój a tak za 20tyś km zapłacisz za to samo prawie 2000zl to chyba bezsens? Zwłaszcza że w m3 często dupy daje docisk a nie tarcza więc jak tarcza wygląda tak to docisk na bank jest słaby. Możesz mi wierzyć albo nie ale sprzęgło jak na zdjęciu często już nie przechodzi adaptacji a wiem co piszę bo wymeniliśmy tego ze 20szt na pewno.

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: OLSZI » śr mar 16, 2016 18:16

Zgadzam się z Tobą ale do podmiany pompy smg nie trzeba było rozbierać chyba skrzyni czy trzeba?

Bo jeśli tak to wiadomo że lepiej zrobić i zapobiegać niż później robić drugi raz...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: --==maly==---- » śr mar 16, 2016 19:07

Jasne że nie trzeba ale obiawy które były w tym aucie wskazywały na słabe sprzęgło. Na komputerze też widać po granicznych adaptacjach że jest słabe a że nikt nie wiedział kiedy było zmianiane dokładnie od tego samego bym zaczynał naprawę. Zresztą widząc stan sprzęgła a zwłaszcza łapy gwarantuje Ci że za chwilę lub już nie dało by się zrobić adaptacji i wymiana pompy nic by nie zmieniła. W ogóle mnie to taka rzeźba denerwuje to jest M3 nie maluch tu nie ma podejścia a to jeszcze może zostać a to wymienie później bo jeszcze moge dwa razy pojechac do Henia po 500km i z powrotem. Jak ma być sprawne wszystko co jest słabe wywalamy i tyle takie rzeźbienie to można uprawiać w autach za 5k gdzie każdy grosz się liczy w m3 niestety trzeba inwestować i tyle.
Sprzęgło w takim stanie w smg to pierwszy krok to uwalenia synchronizatorów w skrzyni tak właśnie jest w M3 za oszczędności dziś później płacimy x3. Niewymienione tuleje wózka zemściły się pęknięciami podłogi tak to właśnie działa dla mnie z tyłu wymienia się wszystko na nowe byle uchronić auto przed pęknięciami podłogi cały koszt to ok1500zl to żadna kasa w porównaniu do naprawy podłogi.

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: OLSZI » śr mar 16, 2016 19:16

No nie wiem nie jestem mechanikiem ale ja bym zaczął od pompy a później sprzęgło zalatwilbym pompę na podmiane i zobaczył co jest.... Bo ta wymiana sprzęgła widocznie była potrzebna ale w pierwszej fazie nie rozwiązała problemu...

Wiadomo że trzeba wszystko robić na czas z tyłem byłem u mechanika i wtedy nie wymagały wymiany te tuleje może mechanik się nie znał może Ty byś mi lepiej powiedział...

Wg. Mnie itak bardzo dużo zrobiłem w tym aucie i zostały drobnostki... Sam Mały wiesz ostatnio Blizerdix ile u was zostawił.... Tutaj trzeba włóżyc jeszcze z 5-6 tys zł to do tego ile ja włożyłem to jest nic...
Nie zdążyłem wszystkiego zrobić.

Panewki vanos zawieszenie przód itp zrobiłem całe auto umalowane koła wszystko zrobione to kosztowało sporo kasy i itak sprzedałem ze stratą Piotrek zainwestuje parę złoty i będę igła.

Barton66
Posty: 172
Rejestracja: pt lip 22, 2011 15:20
Auto: 535d f11
Lokalizacja: West

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: Barton66 » śr mar 16, 2016 19:28

A tak z innej beczki robimy spot BMW 'M" w Szczecinie? chętnie bym przyjechał :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: --==maly==---- » śr mar 16, 2016 19:32

Tulei wózka na aucie nie da się sprawdzić chyba że wizualnie widać że stare to w ogóle nie ma tematu po prostu trzeba wymienić i tyle po wyjęciu widać zazwyczaj datę i w 90% aut są oryginalne tabryczne.
Olszi to właśnie nie jest takie proste jak Ci się wydaje pompy zazwyczaj jak padają to całkowicie dlatego w tym wypadku zaczął bym od sprzęgła które było słabe. Smg to dość oporna rzecz często nie da się tego jednoznacznie zdiagnozować trzeba działać po omacku i zaczynac od najslabszych elementów. Nie można wymagać cudów w Aso naprawa wyglada tak ze wymieniaja kolejno sprzeglo, pompa, wybierak, wysprzeglik i jak nie pomoze to rozkladaja rece a rachunek wynosi 15-20tys takich przypadkow znam 4 z Warszawskich aso.
A co do auta to nikt nie mowi ze nie dbałeś o nie bo zrobiles sporo ale nie tego dotyczy temat ale m3 to specyficzne auta i spore znaczenie ma tu doświadczenie. Osti tez mowi ze to dobra buda a to juz duzo bo 2/3 m3 jest w takim stanie nadwoziowo ze szkoda inwestowac ale technicznie trzeba teoche popracowac nad tym egzemplarzem i tyle.

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: OLSZI » śr mar 16, 2016 19:55

Teraz patrzę wszystkie tuleje z tyłu też robiłem oprócz tuleji wózka nie wiem dlaczego mechanik ich nie wymienił i jak stwierdził że są dobre...
Podłoga była ok ale moje jazdy mogły ją dobić z tego co mi Piotrek powiedział to lekko pęka... Początki.

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: osti! » śr mar 16, 2016 20:38

Olszi nie zrozum mnie źle, nikt tu nie zarzuca Ci że nie dbałeś czy coś wcisnąłeś broń Boże. Chodzi mi o to, że piszesz "POLECAM" o kimś kto miał do czynienia z tym autem, a ja pisze co kuleje i co można poprawić. Ktoś zrobił tuleje pływające i przy progowe, a nawet nie wziął pod uwagę tulei wózka, które są zerwane...świadczy to o braku wiedzy na temat tych aut. Mogłeś o tym nie wiedzieć bo jak sam wspomniałeś nie jesteś mechanikiem ale jednak coś tam z tyłu chyba łupało przy zmianach...
Ja też nie jestem mechanikiem, mam wiedzę i doświadczenie które nabyłem przez lata, a do tego trochę wyobraźni i zdrowego podejścia. Piotrek jeździ tym autem spokojnie i niektórych rzeczy może nawet nie wyłapać ale skoro przyprowadził swoje auto do mnie to piszę jak jest i ile brakuje do zdrowej M3.
To świetne i szybkie auta ale żeby jeździły tak jak to kiedyś wymyślono muszą nie tylko błyszczeć z zewnątrz.
Diagnozy i tego jak się naprawia SMG nie będę Ci tłumaczył bo sam najpierw napisałeś co byś zrobił, a potem że w sumie to się nie znasz na tym więc czasami posłuchaj kogoś kto zna się troszkę lepiej...chociaż i tak nie na tyle ile czasami bym sobie tego życzył.
Mały dobrze napisał, w tych autach jak coś kwalifikuje się do wymiany to się to wymienia, a nie zostawia na 20tys czy przetacza...

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: OLSZI » śr mar 16, 2016 21:11

Tuleje wózka może były dobre a zerwałem je ja swoją jazdą.... Jeździłem m3 Blizerdixa i kilkoma innymi jechały tak samo....nawet przy zakupie byliśmy na przeglądzie i gość nie stwierdził niczego do wymiany...
Auto ma lat 15 i wymaga inwestycji tym bardziej takie i w takiej m3 może się coś zepsuć z dnia na dzień...

A co wg Ciebie nie było przekodowane? Bo wg mnie wszystko pytałem yakuzy powiedziałem mu i stwierdził że wszystko było.
Napisałeś lusterka od Uk co nie prawdą jest bo tylko lewe drugie Europa... Nie mogłem lewego kupić nigdzie zamka nie chciałem.
Piotrek o tym wiedział i itak mu opuscilem z ceny na jakieś tam pierdoły...
Przewody hamulcowe mogły być estetyczniej poprowadzone było to poprawione w tej teraz mam zrobione inaczej zobacz u mnie w galerii.
Licznik pamięci wszystko od Europy.

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: osti! » śr mar 16, 2016 21:22

OLSZI pisze:Tuleje wózka może były dobre a zerwałem je ja swoją jazdą.... Jeździłem m3 Blizerdixa i kilkoma innymi jechały tak samo....nawet przy zakupie byliśmy na przeglądzie i gość nie stwierdził niczego do wymiany...
Auto ma lat 15 i wymaga inwestycji tym bardziej takie i w takiej m3 może się coś zepsuć z dnia na dzień...

A co wg Ciebie nie było przekodowane? Bo wg mnie wszystko pytałem yakuzy powiedziałem mu i stwierdził że wszystko było.
Napisałeś lusterka od Uk co nie prawdą jest bo tylko lewe drugie Europa... Nie mogłem lewego kupić nigdzie zamka nie chciałem.
Piotrek o tym wiedział i itak mu opuscilem z ceny na jakieś tam pierdoły...
Przewody hamulcowe mogły być estetyczniej poprowadzone było to poprawione w tej teraz mam zrobione inaczej zobacz u mnie w galerii.
Licznik pamięci wszystko od Europy.
Nie skupiałem się na tym czy jedno czy dwa lusterka są zmienione bo nie na to auto przyjechało przede wszystkim. Ja bym tak nie zrobił i tyle.
Auto ma kodowanie RHD, co jest we wszystkich modułach dalej widoczne. To co widzisz Ty jako kierowca to tylko pozmieniane funkcje licznika i modułu komfortu. Gdybyś podpiął to auto np. pod GT1 to wiedziałbyś o czym piszę. Nie twierdzę, że to jakaś tragedia ale bardziej wizytówka tego, kto to robił. Wytknąłeś mi Wronę więc ja Ci piszę dlaczego miedzy innymi jest lepszy w tym co robi od innych.
To jak się dogadaliście co do ceny to tylko i wyłącznie Wasza sprawa.
Z przewodami nie chodzi o to, że były nieestetycznie poprowadzone tylko w taki sposób, że stało w nich powietrze, które przy uruchomieniu DSC (jak wpadniesz w poślizg) zapowietrza pompę, przez co nie działa prawidłowo i moim zdaniem to jest babol, który nie powinien zostać zrobiony i wydany klientowi.

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: OLSZI » śr mar 16, 2016 21:35

U Ciebie w galerii przy Twojej naklejki od poduszek też nie są z dobrej strony też bym tak nie wyjechał widzisz jak to jest.... Wytykasz mi coś a sam nie miałeś idealnie.
Dsc działało normalnie jeździłem nią whuj czasu i inni z tego forum też i każdemu pasowało... Nikt nie widział nic złego... Być może coś się zepsuła pompa... Jak by się u mnie coś zapowietrzało to bym nie odebrał auta rozmawiałem dzisiaj z Piotrkiem to powiedział że wszystko jest ok.

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: OLSZI » śr mar 16, 2016 21:51

Nawet pytałem go czy coś jest nie tak z dsc to powiedział że nie.... Także naprawdę nie wiem o co chodzi....
Ja nie mam złego zdania o Wronie.... Napisałem że nie musisz robić mu reklamy.
Wiesz lepiej poprawić lusterko czy wymieniać tuleje wózka niż kupić auto np.z urwanym kołem albo coś...
Przekładka była wykonana dla mnie bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: m3 e46 by piotr

Post autor: --==maly==---- » śr mar 16, 2016 22:07

Olszi wg mnie Osti i tak jest spokojny w rozmowie i delikatnie Ci sugeruje co jest jie tak bo nie rozumiesz i jesteś na anty a racji nie masz.
Widzisz różnicę między naklejką a zapowietrzoną pompą dsc?
Osti ma racje Ty jako klient nie musisz się znać ale ktoś robiąc takie usługi powinien to robić sumiennie i nie tak że na zegarach masz km a po podlączeniu masz pokodowane sterowniki wszystkie na rhd.
Przewody hamulcowe to akurat najważniejszy element przy przekładce i często robiąc to porządnie kupuje się nowe z aso choć są droższe dużo niż rolka miedzi za 50zl. Właśnie takie detale składają się na obraz przekładki są przekładki idealne w detalach i takie które wyglądają idealnie dla klienta a to różnica w m3 akceptuje tylko te pierwsze choć wychodzą kilka tyś więcej niż druga opcja bo za przewody hamulcowe zapłacisz pewnie z 1000zl zamiast 50 ale nie będą świecić miedzią i będą odpowiednio ukształtowane mnie takie smaczki też drażnią. Nikt nie jest przeciw Tobie wrecz przeciwinie masz duży zapał do tych aut i to widać nie traktuj tego jako atak bo to nie twoja wina że ktoś coś zrobił nie do końca tak.

ODPOWIEDZ